ekonomika

Aplankiau deimantų kasyklas turtingiausioje jų gavybos vietoje - Sibire

Turinys:

Anonim

2018 m. Rusija išgamino daugiau nei 43 milijonus karatų deimantų, o tai sudaro beveik 30% visos pasaulio produkcijos. Palyginimui: antras pagal dydį gamintojas - Botsvana - pagamino 24, 3 milijono karatų.

ALROSA yra didžiausia deimantų gavybos įmonė pasaulyje; vien 2018 m. Ji pagamino 36, 7 mln. Karatų. Organizacijai priklauso 12 minų tolimame ir retai apgyvendintame Sibire, dauguma jų yra Sacha (Jakutija) Respublikoje. Šis regionas yra 5 kartus didesnis nei Prancūzija, tačiau jame gyvena tik 1 milijonas gyventojų. Didžioji dalis iš 35 000 ALROSA darbuotojų nuolat gyvena šioje šalies dalyje.

Kelionės į Rusiją metu nusprendžiau aplankyti vieną iš deimantų kasyklų, tam turėjau praleisti 3 dienas Jakutijoje. Mano tikslas buvo aplankyti Botuobinsky karjerą, kuris 2018 metais atnešė 1, 4 milijono karatų neapdorotų deimantų.

Eik į lobius

Mirny yra miestas, kuriame gyvena tik 40 000 žmonių. Čia yra didžiausios pasaulyje deimantų gavybos bendrovės ALROSA būstinė. 10 iš 12 šios organizacijos minų yra Jakutijoje. Norėdami patekti į galutinę savo kelionės stotelę, turėjau užsakyti tam tikrą atstumą iš Mirny miesto.

Nereikia išmesti senojo megztinio: nuo jo šuo pagamins šiltus drabužius

Kelyje radau kažkieno kryžių: draugas rėkė - išmesk, bet aš pasielgiau kitaip

Belieka laukti gana ilgai: serialas „Draugai“ gaus ilgai lauktą tęsinį

Lėktuve, kuriuo mes vykome, buvo 27 sėdimos vietos, modelis An-38-100. Šis transportas yra „ALROSA“ nuosavybė, be to, yra lėktuvų, vykdančių skrydžius visoje Jakutijoje, taip pat į tokius miestus kaip Maskva, Sankt Peterburgas, Sočis ir Novosibirskas.

Aš buvau vienas iš paskutiniųjų, įlipęs į orlaivį, ir paskutinę likusią laisvą vietą užėmiau nugarą važiavimo kryptimi, į dešinę už kabinos. Specialios vietos bagažui nebuvo, o žmonės mėtydavo savo krepšius į krūvą orlaivio gale, jie turėjo sėdėti bet kur. Kėdės atlošas buvo išdėstytas ant kabinos sienos, o aš visą laiką skridau tiesia nugara, o tai buvo nepatogu ir varginanti. Bet man buvo puikus vaizdas į visus, kas ruošiasi pamainai ar kitiems reikalams kasykloje.

Veterinarė iš Australijos Catherine Apuli pagamino „Wei Wei“ papūgos sparnų protezus

10 senų jauno kareivio Elvio Presley (1958 m.) Nuotraukų

Įgyti naujų įgūdžių: kaip padidinti savo profesionalumą darbo vietoje

Įdomu tai, kad kai kurie šachtininkai, gyvenantys šalia minos, ten važiuoja kiekvieną dieną autobusais, o atokesnėse vietose dirbantys turi skristi į darbą lėktuvu. Tokių nepatogumų privalumas turi išlikti tik 2 savaites, tai yra, kiek per mėnesį pasikeis šachtininkas. Po 2 savaičių atostogų.

Be darbuotojų, mūsų grupėje buvo dar 5 žurnalistai ir 2 vadovai iš ALROSA. Per nešvarų lėktuvo stiklą stebėjau, kaip mes skrendame virš miškų, purvo kelių, upių ir ežerų. Pirmą kartą skrisdamas tokiu mažu lėktuvu, galėjau girdėti, kaip jis garsiai dūzgia, įgydamas aukštį.

Atvykimas į niekur

Maždaug po valandos mes nusileidome toje vietoje, kurią drąsiai galima vadinti pasaulio viduriu. Aplink buvo tik daug medžių ir nieko daugiau. Net oras čia buvo šaltesnis nei Mirnyje. Grupė vyko per mažiausią oro uostą, kokį aš kada nors mačiau. Jis atrodė kaip mažas baltas namas. Viskas įvyko taip greitai, kad aš vos neturėjau laiko pastebėti mažą metalo detektorių ir nedidelę laukimo vietą, kurioje kukliai kabėjo televizorius. Pravažiavome pro ją į priešingą pusę, kur mūsų jau laukė autobusas. Iki oro uosto iki mūsų kitos stotelės - ALROSA administracinio pastato, esančio netoli mano kasyklos, buvo 10 minučių kelio automobiliu.

Mokslininkai rado bakterijų, galinčių skaidyti pramonines šiukšles

Kur apsistoti Zermato mieste: geriausias viešbutis prabangioms atostogoms

Dirbtinis intelektas nustato naujus antibiotikus

Administracinis pastatas įrengtas taip, kad kalnakasiai galėtų ten pavalgyti ir persirengti švariais drabužiais. Mums buvo duotos kelios kasybos uniformos. Pagal taisykles, prieš įeidami į miną, turėtume dėvėti striukes ir kietas skrybėles. Taip pat, pasak įmonės darbuotojų, viršutiniai drabužiai apsaugo nuo uodų ir kitų kraują siurbiančių vabzdžių, terorizuojančių regioną vasaros mėnesiais.

Pakeliui į kasyklą

Klausėme penkių minučių saugos instruktažo, liepėme jam paklusti lydinčiam įmonės darbuotojui, nepakliūti po kalnakasių kojomis ir likti nuošalyje nuo sprogmenų ir deguonies balionų laikymo vietų.

Po to, kai jie mus pastatė į didžiulį oranžinį sunkvežimį, kuris turėjo nuvežti mus į savo vietą. Buvo labai karšta važiuoti ir siaubingai drebėjo iki galo. Laimei, mūsų kelionė užtruko tik 10 minučių.

Pirmiausia buvome nuvežti į apžvalgos aikštelę, iš kurios atsivėrė vaizdas į Botuobinsky minos duobę. Jis nusileido spirale apie 130 metrų ir buvo apie 3, 5 kilometro plačiausiame taške. Ši kasykla veikė apie 5 metus ir buvo sukurta naudojant sprogmenis, kurie ją išgelbėjo iš tuščio grunto viršuje. Tada naudojo ekskavatorius ir sunkvežimius, kad ištrauktų dirvą ir kimberlito rūdą, kurioje yra deimantų. Botuobinsky kasykla toliau gilės toliau, planuojama, kad ji veiks dar apie 15 metų. Kai karjeras bus visiškai perdirbtas, „ALROSA“ pavers jį požemine kasykla ir tęs darbą žarnyne. Keliauti į minos dugną ir lipti atgal prireikė 40 minučių sunkvežimio.

Iš paprastų ingredientų gaminami šokoladiniai keksai. Virimas trunka 10 minučių

Mokslininkai nustatė, kad miego trūkumas verčia žmogų valgyti daugiau nei įprastai

Į vestuves svečias atvyko balta suknele: nuotaka nesistebėjo, o davė pastabą

Kai kurie sunkvežimiai išveža tuščią dirvą į paviršių ir iškrauna ją netoliese, tuo tarpu kiti tuo metu imasi kimberlito rūdos augalų sodrinimui (tai yra neapdorotų brangiųjų akmenų atskyrimo nuo kitų mineralų ir dirvožemio procesas). Iškasta apie 5 kartus daugiau žemės nei rūdos, todėl didžiąją dalį jos reikia išmesti. Sunkvežimiai gali pervežti daugiau nei 90 tonų grunto ar rūdos vienu važiavimu.

Darbas lauke

Man pasisekė, pavyko įšokti į vieną iš sunkvežimių, važiuoti šalia vieno iš ALROSA kalnakasių. Vairuotojas yra vienas iš 47 kalnakasių, kurie kasykloje dirba visą parą. Kai kurie dirba dviejų savaičių pamainoje 11 valandų per dieną, kiti - naktį. Negalėjau laikyti kitų vairuotojų, bet mano bendrakeleivis paaiškino, kad samdomi tik vyrai. Moterys vairuotojos vairuoja keleivinius sunkvežimius darbuotojams. Tačiau kelios moterys jau pradėjo mokyti rūdos gabenimo mašinas. Po manęs jie nuvažiavo arčiau apžiūrėti ekskavatoriaus, kuris nuneša žemę ir rūdą į krovinių skyrių.

Viename ekskavatoriaus kauše aplanko apie 30 tonų krovinių, viename sunkvežimyje dedami 3 pilni kaušai. Per dieną iš Botuobinsko kasyklos išgaunama apie 60 000 tonų grunto ir rūdos.

Kaimynai

Botuobinskaya nėra vienintelė mano minos rajone. Trumpam važiuojant iš viešbučio yra „Nyurba“ atvira duobė, kurios gylis yra apie 360 ​​metrų. Dėl savo gylio ji atrodė labai įspūdingai. Bet perspektyva važiuoti siauromis jos gatvelėmis buvo šiek tiek bauginanti, todėl nusprendžiau tiesiog pasižiūrėti į lauką iš šono.

Pasibaigus mūsų deimantų telkinio kelionei, mes galėjome atidžiau pažvelgti į kai kurias kimberlito rūdos rūšis, dulkių uolienas, kuriose gali būti deimantų. Deja, mano saujoje rūdos nebuvo rasta deimantų.